Urząd Gminy Baboszewo

Odnośniki

Sprawy Meldunkowe

Banery

  • Program czyste powietrze
  • Projekt dostępna szkoła
  • Projekt cyfrowa gmina
  • Transport door to door

Treść strony

Zameldowanie na pobyt czasowy.

NIEZBĘDNY FORMULARZ:

Druk "Zgłoszenie pobytu czasowego w załączniku poniżej" zawierający podpis osoby meldującej się lub pełnomocnika oraz podpis właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzający fakt pobytu osoby pod danym adresem, do pobrania także w Kancelarii Urzędu Gminy (przy wejściu głównym) oraz w pokoju nr 18.

Druk należy uzupełnić komputerowo (maszynowo) lub pismem odręcznym, kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanymi literami.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz 735 ze zm.), po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Zameldowania na pobyt czasowy należy dokonać najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Zameldowania na pobyt czasowy należy dokonać:

  1. w formie pisemnej, na formularzu, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo
  2. w formie dokumentu elektronicznego, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.

Obywatel dokonujący zameldowania na pobyt czasowy w w/w formie,  dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Dowód osobisty, lub paszport.
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu) – do wglądu.
  3. W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa.
  4. Pełnomocnik przedstawia do wglądu dowód osobisty lub paszport.

WYSOKOŚĆ OPŁATY:

Nie podlega opłacie skarbowej.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: 

Od ręki.

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: Potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy wydawane jest w formie zaświadczenia na wniosek interesanta

MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:

Referat Spraw Obywatelskich, pok. Nr 18

SPRAWĘ PROWADZI:

Referat Spraw Obywatelskich

INFORMACJE:

osobiście w pok. Nr 18, telefonicznie 23661191 wew. 18

PODSTAWA PRAWNA:

  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2021.510 ze zm.);
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2020 r., poz. 930).
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz 735 ze zm.).

GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW:

poniedziałek - czwartek, 7.30-15.30, piątek 7.00-15.00.

Banery

Stopka

  • Ikonografika przedstawiająca mapę

Kliknij aby sprawdzić
jak dojechać!

Urząd Gminy Baboszewo
ul. Warszawska 9A, 09-130 Baboszewo
tel. /23/ 6611091-92, fax. /23/ 6611071
e-mail:urzad@gminababoszewo.pl 

NIP: 567-147-06-52 REGON: 000533593

NUMER KONTA
Bank Spółdzielczy w Płońsku Oddział w Baboszewie 
57 8230 0007 0005 6300 2000 0001

  • Herb
Link - Unia Europejska