Urząd Gminy Baboszewo

Odnośniki

Sprawy Meldunkowe

Banery

  • Program czyste powietrze
  • Projekt dostępna szkoła
  • Projekt cyfrowa gmina
  • Transport door to door

Treść strony

Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

NIEZBĘDNY FORMULARZ: "wniosek o udostępnienie danych" do pobrania także w Kancelarii Urzędu Gminy (przy wejściu głównym) oraz w pokoju nr 18.

Od dnia 1 maja 2019 r. podmioty publiczne, które nie posiadają decyzji administracyjnej, na podstawie której uzyskały dostęp do rejestru PESEL/ rejestrów mieszkańców za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w danym roku kalendarzowym, będą mogły uzyskać maksymalnie 300 danych jednostkowych z rejestru PESEL albo 300 danych jednostkowych z poszczególnych lokalnych rejestrów mieszkańców, prowadzonych zgodnie z właściwością miejscową przez dany organ gminy.

W tej samej sprawie wniosek, może zostać złożony wyłącznie do jednego organu dowolnej gminy.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wnioskodawca jest obowiązany wskazać podstawę prawną, z której wywodzi uprawnienie do żądania udostępnienia danych innej osoby, i załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: dochodzenie wierzytelności, zobowiązanie sądu do wskazania danych osoby poszukiwanej, trwające postępowania sądowe. 
  2. Dowód uiszczonej opłaty w wysokości 31 zł.

WYSOKOŚĆ OPŁATY:

Opłata za udostępnienie jednostkowych danych zgromadzonych w rejestrze mieszkańców oraz rejestrze PESEL wynosi 31 zł, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r., poz. 2482). 

SPOSÓB WNIESIENIA OPŁATY:

kartą lub gotówką w kasie Urzędu Gminy Baboszewo, ul. Warszawska 9a, 09-130 Baboszewo lub na bankowy rachunek Urzędu Gminy Baboszewo: 57 8230 0007 0005 6300 2000 0001  

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku. 

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Dane udostępniane są w formie pisemnej

MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:

Kancelaria Urzędu Gminy lub Referat Spraw Obywatelskich, pok. Nr 18

SPRAWĘ PROWADZI:

Referat Spraw Obywatelskich

INFORMACJE:

osobiście w pok. Nr 18, telefonicznie 23661191 wew. 18

PODSTAWA PRAWNA:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2021.510 ze zm.).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r., poz. 2482)
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2523 ze zm.). 
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz 735 ze zm.).

GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW:

poniedziałek - czwartek, 7.30-15.30, piątek 7.00-15.00

Banery

Stopka

  • Ikonografika przedstawiająca mapę

Kliknij aby sprawdzić
jak dojechać!

Urząd Gminy Baboszewo
ul. Warszawska 9A, 09-130 Baboszewo
tel. /23/ 6611091-92, fax. /23/ 6611071
e-mail:urzad@gminababoszewo.pl 

NIP: 567-147-06-52 REGON: 000533593

NUMER KONTA
Bank Spółdzielczy w Płońsku Oddział w Baboszewie 
57 8230 0007 0005 6300 2000 0001

  • Herb
Link - Unia Europejska